Téma: |
Re: Praha - Dolní Dvořiště - Zadar |
Text: |
Dnes ráno jsme se vrátili z oblasti Zadaru (ostrov Vir). Popsaná trasa je nejdražší pokud se neobjíždí tunely Bosruck a Gleinnlam v Rakousku a Slovinská dálnice. Já to neřeším a platím. Tam jsem jel v pátek 2.6. Okolo
17.20 hodin z Prahy 6 Ruzyně. Po špatných zkušenostech s ucpaným Pražským okruhem v páteční dopravní špičce + oblast mezi D1 a D3 jsem zvolil trasu Ruzyně -D5 Zdice - Příbram - Písek - ČB - Linz - Graz - Maribor - Záhřeb - Zadar. Klasická dopravní omezení přetrvávají - např. placené tunely provoz jedním tubusem, úsek Ptuj - Macejl, současné mezi Macejlem a Lučkem, na okruhu u Záhřebu - provoz po jedné polovině dálnice jedním pruhem. Některé úseky by mohli do začátku sezony stihnout dodělat. Cesta tam trvala celkem i s přestávkami 13 hodin.
Cesta zpět byla rychlejší - 11 hodin. Rozdíl byl dán hodinovou ztrátou mezi Ptuji a slovinským hraničním přechodem - silnější provoz + kontroly pasů cestujících. Zptět vyšší rychlost vyloženého auta a menší provoz.
Výhody: jednoduchá trasa, pro mne objížďka ucpaného Pražského okruhu + D1 event. D3 loni jsem zkusil D1 v sezoně a budu se tomu snažit vyhnout i za vyšší cenu .
Loni jsme uvízli v Brně na dálnici v zácpě na dvě hodiny, cestou hodně dopravního omezení a letos ještě více.
Dnešní cesta byla velkou dodávkou, jinak mán dvouletou Octavií3 s malou spotřebou a střídám se za volantem s manželkou, která jede jako chlap a stejně tak vnímá chování auta.
Nevýhody: cena (pro mne ne tak důležitá). |
Přidáno: | 11.6.2017 20:58 |
Autor: |
Jirka5 (neregistrovaný - IP: 46.135.3.***) |